fbpx
На ЗНО з англійської можна максимально отримати 72 бали: 58 за сприйняття на слух, читання та використання мови і 14 за письмо. 58 запитань в першій частині тесту – це, по суті, обирання з двох, трьох або чотирьох запропонованих варіантів. Тому часом, навіть якщо й гадки не маєш, яка відповідь правильна, є шанс вгадати – від 25 до 50 %, до речі (ЗНО – простіше порівняно з міжнародними іспитами). А от з письмом таке не прокатить, мусиш писати.
.
Цього року маємо досить неоднорідну за рівнем підготовки групу одинадцятикласників. Хтось пише чудово, але не по темі, а хтось пише набагато простіше, але по темі і на виході мають майже однаковий бал. “Як так?” питалися одинадцятикласники, тож вчора запропонувала їм стати тими, хто власне і перевіряє й оцінює письмову частину іспиту.
.
Мали до уваги 4 різні листи і дві сторінки прописаних критеріїв оцінювання. Перший лист був написаний нерозбірливо, тож мали цікавий діалог:
– Ну що перевіряйте.
– Так ми прочитати не можемо.
– Ну то й що! Дитина старалася, он скільки написала. Перевіряйте.
– Але ж це неможливо прочитати.
– Та ви що? Хочете, щоб нуль за завдання отримала. Дитина ж старалася.
– А як ми маємо це прочитати? Тут же нічого не можна розібрати. Хай буде нуль!
.182
.
Висновок номер один: пишіть на іспиті максимально розбірливо, бо ніхто намагатися ваші закарлюки розібрати не буде. За досвідом пробних ЗНО, які ми пишемо раз на місяць, бачать, що на перенесення тексту з чернетки в чистовик у них лишається купа часу, тож хоч по літерці, але виписуйте, щоб потім на самих себе не нарікати.
Другий лист був примітивний, але майже без помилок в правописі. На його прикладі добре розібрали, що таке стилістичні помилки. Лист до друга не може починатися з “Вельмишановна пані” і закінчуватися “Щиро Ваш(а)”. Що таке лексичні помилки також наочно побачили, адже виставу дивляться, але ж ніяк не спостерігають, і т.д. Опрацювавши всі критерії, екзаменатори дали 8 балів.
.
Третій лист був пречудовий: складні граматичні конструкції, красива лексика.
– Я тут частину слів взагалі не розумію!
– Оце накрутили!
– Але ж круто написано!
– Круто, але ж не про те! Треба писати про виставу, а тут про серіал.
Коли опрацювали всі критерії, цей чудо-лист набрав ті самі 8 балів. Сподіваюся, хтось нарешті зрозумів, що писати потрібно по темі, а не про що заманеться, хай навіть як круто буде написано і скільки ідіом і сталих виразів використано. Четвертий лист був непоганий, але в один абзац. Його також пропрацювали і оцінили на 10 балів.
.
Висновок номер два: чітке розуміння того, що очікують побачити екзаменатори в твоїй роботі – половина успіху. Хай навіть лист звучить штучно і “в житті я так ніколи не напишу”, попадання в критерії оцінювання – запорука високих балів!
.