ЦІННОСТІ
ГУМАНІЗМ
Всі діти вчаться і дорослішають по різному. Наша задача – створити для них сприятливий грунт. Звідси і назва КІТЕРРА – kid’s terra – дитяча земля. Це місце, де підлітки почуваються затишно і безпечно, бо тут можна бути собою.
ПОВАГА
До себе, до партнерів, до простору.
СВОБОДА і ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Свобода це не вседозволеність. Вона передбачає і відповідальність за свої дії. Нам важливо, щоб підлітки навчились робити вибір і брати відповідальність за нього.
Свободи і права молодших і дорослих учасників проекту КІТЕРРА регулюють внутрішні правила.
Наприклад, ‘правило язика‘ говорить: якщо учня щось засмутило, він може звернутися за допомогою до куратора, до адміністратора і до голови проекту. З іншого боку, якщо поведінка дитини в класі заважає займатись іншим, ‘правило світлофора’ дозволяє вчителю вивести її із заняття.
НЕНАСИЛЬСТВО
Традиційна школа переконана, що дітей треба змушувати вчитися задля їх блага.
В КІТЕРРІ вважаємо, що тиск і залякування відмітками призводять до відчуження дітей від пізнання, супротиву і агресії.
Натомість, ми створюємо робочу атмосферу, проводимо цікаві уроки, працюємо з дітьми індивідуально. Ми забезпечуємо сприятливі умови для навчання, але не силуємо дітей.
У навчанні, як у медицині «Передусім – не зашкодь».
ПАРТНЕРСТВО
Ми разом формуємо освітній простір.
Вчителі обговорюють методологію і філософію на нарадах.
Діти висловлюють свої пропозиції на дитячому колі, батьки – на батьківському.
Третина рішень приймається голосуванням після спільного обговорення.
Коли рішення ухвалили, його дотримуються і дорослі, і діти.