Проект шкільної валюти почався у 2018. Це була сама тривала і багатовимірна задумка за всю історію КІТЕРРИ. Економічну систему вигадували 21 підліток і троє дорослих. Було три робочі групи: дизайнери, економісти, виробники товарів, фокус група. Три місяці допилювали проект. Але ж і користуємось вже третій рік.
.
.
Зараз маємо кеш і безготівковий розрахунок через мобільний додаток kiterra-banking. У вчительській облаштувався магазинчик, де за кітеррівські вейли можна купити реальні смаколики, канцелярію, брендові футболки, індивідуальну консультацію вчителя… Є система оплат різних активностей: чергування, участь в проекті, організація свята чи події, проведення уроку замість вчителя, допомога по господарству…
Шкільну валюту впровадили в кількох закладах, наприклад, в мережі ThinkGlobal та Українському аграрному ліцеї в Умані. В обох випадках учні отримують свої прибутки і зарплати за академічні успіхи. В КІТЕРРІ – не так. У нас гроші не пов’язані з навчанням. Це спосіб активізувати дітей на всяку ‘громадську’ діяльність та гра в мікро-економіку.
.
.
Нововведення 2020 року – торгівля смаколиками через посередників. Самий ходовий товар у WhaleShop – це печиво, яблука, банани, горіхи, пастіла і т.д. Раніше їжу купували у адміністратора. На перерві у вчительській йшла активна торгівля, особливо, коли народ дізнавався, що закупили круасани.
.
.
.
Знайшлося двоє сміливців восьмикласників, які взялись торгувати, вести облік готівки та електронних вейлів та замовляти поставки. За це вони отримують зарплату – 20 вейлів за день торгівлі, 100 – за тиждень. Для порівняння: банан коштує – 10W, прикольна ручка – 40W, а фірмове hoodie – 499W. Через два дні підприємці 8 класу вже торгували на всю школу сидячи в коридорі. Роботи і писанини стало більше, тож вони попросили надбавку – 25 W /день і отримали її.
Автор Аліна Туз