Кінець навчального року 2020/21. Всі здають атестацію, і ми теж здаємо.
Учні КІТЕРРИ прикріплені на екстернат в школі-парасольці МІДГАРД. В кінці року діти пишуть річні контрольні роботи.
Якби не локдаун, то КР проводили би в КІТЕРРІ, але цього року частину контрольних довелось видати учням додому, щоб не виносити атестацію всіх 15-17 предметів на травень.
Здебільшого контрольні мають вигляд тестів по трьом рівням складності. Але є виключення. Зокрема інформатику, фізкультуру, основи здоров’я в деяких класах захищаємо як проект.
Наприклад, у 8му класі на інформатиці вивчають комп’ютерні мережі. Розглядають локальні мережі та всесвітній інтернет. Вводять поняття веб-сайту, його адреси, гіперпосилання, ключового слова, пошукової системи, авторського права. Вчать безпечного користування Інтернетом при пошуку.
Звісно, можна написати тест і з інформатики, але набагато цікавіше вивчати глобальне інтернет павутиння на практиці. Тому восьмикласники Кітерри розробляли сайти-візитівки на конструкторі WordPress. Власне, це і є їх контрольні роботи:
Здача інформатики у формі проекту відповідає компетентісному підходу у вивченні інформаційно-комунікаційних технологій. Згідно формулювання МОН, ІКТ-компетентність розглядається як здатність учня застосовувати в конкретній життєвій та навчальній ситуації, в тому числі проблемній, набуті знання, уміння, навички з інформатики. Тож практичний проект по сайтам цілком співпадає з баченням міністрества.
Схожим чином здавали інформатику у 5му класі. За програмою діти вивчають презентації, тож сам собою проситься відповідний проект.
Нам пощастило, що наші партнери, школа МІДГАРД, творчо підходять до річної атестації.
Контрольні роботи з основ здоров’я суміщені з проектами з інформатики у 5му, 6му та 8му класах. Зокрема, сторінку ‘Основи здоров’я’ можна переглянути на сайтах восьмикласників.
А фізкультуру п’ятого класу заливали на ютюб-канал школи: https://www.youtube.com/…/UCjJ5aMp6EBsswRrcsHRlBeQ/videos , що однозначно прикольніше ніж тест.
Звісно, річна атестація – це відповідальний час. Але захист предмету у форматі проекту виявляється пізнавальним, не таким стресовим, і може навіть сподобатись всім учасникам.
Записала Аліна Туз