Теревені засновників
5 грудня 2017
Колеги, дякую за зустріч!
Відчуваю потребу підсумувати те, що ми проговорили. Хай буде реперна точка.
Занотовую в тому порядку, в якому говорили засновники і пропоную писати заувваження, уточнення, пропозиції в коментарях.
Отже
Настя Кислинська та Оля Казакова
Спільношкола: 1,2 клас -17 дітей , 3 і 5 клас – 5 дітей
Пропозиції по організації:
- Атестація через «Фокус освіти» (дистанційна/екстернат, раз на рік, 2000 грн. з дитини на рік)
- Головний приорітет навчання – компетенції (знання себе, грамотність, співпраця з людьми), а не конкретні предмети. Це дуже спрощено( Анастасія докладно описала концепцію Спільношколи тут.
- Виходячи із концепції, є цікавий досвід роботи з 5-ти класниками з відбитою мотивацією до навчання: три місяці розмовляли і працювали над тим, «яка мета навчання?» у кожної конкретної дитини і «як цієї мети досягти?». Паралельно але другорядно йшло академічне наповнення.
- Фінансова автономія вчителів-методистів, яка розвантажує організатора проекту (тут я виходила, тому точніше не скажу)
Потреби:
- Добирають трьох дітей у 5 клас! Просять рекомендувати )
- Шукають гарного носія англійської
- Пропонують вчителям, спеціалістам, авторам, взяти участь в проекті e-space і створити он-лайн курси для підлітків, по довільним напрямкам і тематикам. Мета: он-лайн база якісного безкоштовного підліткового контенту.
Проблематика
1. організація школи, яка не «бракує» дітей, а дає можливість проявити себе кожному.
2. відновлення мотивації до пізнання у молодших підлітків.
Беркошко: 2, 6 клас – 15 дітей
Проблематика: збільшується кількість альтернативних шкіл, які діють на свій страх і ризик. Не факт, що всі проєкти що навчають та виховують краще ніж масова школа. Причому деякі осередки запустились із мого власного прикладу та воркшопів БеркоШко, тому відчуваю певну відповідальність.
Рішення: асоціація, яка би гарантувала, що інакша школа не зашкодить.
ThinkGlobal: лабораторія 1й клас, 5 дітей
Мета: для того, щоб Україна вийшла на світовий економічний рівень, достатньо, щоб тут був один Сенфорд і один Гарвард. Ось це і є наша задача – виростити мислячих людей.
Соняшник: 1-5 клас, 20 дітей
Де шукати вчителів? Ті, хто приходять з традиційної школи, обурюються на дітей, якщо вони висловлюють свою думку на уроках, хочуть дивитись знизу вверх, як звикли. Ми беремо молодих і вирощуємо. Батьки іноді стають класними і натхненими вчителями. Якби ми могли готувати вчителів системно та послідовно для усіх альтернативних шкіл, то було би чудово.
Радоскул: 1-6 клас
Ми так чудово навчились працювати з початковою школою. Вони рахують, пишуть, говорять англійською. Але далі вже не віддаш їх у звичайну школу. Зіпсують. Добре, що з’являються альтернативні середні школи.
КІТЕРРА: 6,7,8 клас, 31 дитина
Запустились цього року і роззираємось довкола. У нас середня школа, діти зібрались дуже різні і питань вагон і маленький возик. Щось ми вже знаємо. Наприклад, що вкрай важливі правила та шкільне дитяче коло. Далі досліджуємо і пробуємо.