Вчителі                        

 Для мене англійська – це золотий ключик до інших країн, людей та їх світів. Він відкриває можливості подорожувати, читати, слухати передачі, пісні, дивитися фільми мовою оригіналу. Дуже хочеться поділитися цим даром з дітьми, дати їм “супер силу “.На заняттях ми торкаємося інших тем- моди, географії, історії, стосунків між людьми, гендерними ролями. Через англійську розуміємо, що в інших країнах люди відчувають так само як і ми.

Юлія Корж – засновниця Кітерри, вчителька англійської, сертифікований тьютор

julia_korzh

Юлія Корж

English

bilezka_ukr_ava

Мирослава Білецька

українська мова

Найперша перевага викладання в «Кіттері» – можливість бути вільною від усіх стереотипів. А ще можливість насолоджуватися спілкуванням, адже ми так приємно провели час. Крім того, маємо певні досягнення з української мови: кожен з дітей як мінімум тричі спробував намалювати хом’ячка, ми вивчили напам’ять 24 знаки після коми у числі Пі, зіграли в «Дженгу» та в «Курку», взнали багато смішних прізвищ із гри «Збери сім’ю», цитували хором віршики про слова, які не бувають вставними, на складанні контрольної роботи у 328 школі, там же могли згадати про особливість лексичної конструкції під назвою «свиня з крильцями»…

Чого ж іще може не вистачати для повного щастя? Особисто мені – часу.

Мирослава готує дітей до ЗНО з української мови, дев’ять років працює за власними ейдитичними розробками: іграми, картками, інтелект картами. Часто називає дітей зайчиками і сонечками, і вони дійсно стають такими на її уроках 😉

Інформатика у Кітеррі буває дуже різною.

Починаємо із загальної комп’ютерної грамотності: робота з електронною поштою, календарем, спільні презентації, газети, збір (google-форми) та обробка даних (google-таблиці). Тут я можу прищеплювати дітям навички, якими користуються у багатьох офісах – електронний етикет, спільна робота над проектами, сліпий друк, вивчення та використання нових додатків (той, хто вміє вчитись, завжди буде на крок попереду того, хто просто знає).

Далі займаємось програмуванням ігор на Scratch. Вміння будувати алгоритми, описувати задачі за їх допомогою, кодувати описане – один з перших кроків до роботи програмістом. Нещодавно 6 класники посіли шосте місце на всеукраїнському конкурсі Володарі Scratch від BrainBasket Foundation. І це надихає)

 

Юлія Нарбут –  організатор Кітерри, вчителька інформатики, системний програміст freelancer

narbut_grass.fw

Юлія Нарбут

ІТ

volkova.fw

Юлія Волкова

література

Є декілька шляхів, якими можна вивчати літературу. Перший – суто філологічний: жанри, стильові риси, напрямки, провідні твори та найвагомі автори. Цей шлях дійсно важливий, але дітям він зазвичай здається дуже нудним. Є шлях, так би мовити, психологічний. Коли аналізуються вчинки та почуття літературних героїв, коли діти начебто приміряють на себе вигадані ситуації і забирають їх у свій життєвий досвід. Це гарний шлях. Але він спрацьовує тільки у тому випадку, коли твір запав учням у душу. В протилежному випадку вони не знаходять точки перетину.

Третій спосіб мені подобається найбільше, а саме створення власних історій. Коли, спираючись на уроки літератури, діти розвивають власну творчість. Це тренування одразу багатьох навичок: і креативності, і тайм-менеджменту, і вміння знаходитися у центрі уваги в момент презентації, і витривалость стосовно критики… Пишучи огляди та рецензії, вони розвивають аналітичність та критичне мислення. Пишучи оповідання – вчаться доносити свої думки, добирати слова точно та виразно. Тоді і літературу їм легше роздивлятися під кутом: як же письменник розповідає свою історію? Що він робить, щоб тримати читача у напрузі? Ось цими доріжками ми і блукаємо на уроках літератури, іноді опиняясь в дуже незвичайних місцевостях.

Юлія Волкова, викладач, психолог, автор видавничої агенції «Memobook», організатор КІТЕРРИ

Цього року я веду у школі проектну роботу. Один із найбільших проектів, яким пишаюся, – це шкільна валюта. Шкільна валюта – це гроші які ми з підлітками розробили, щоб дослідити зовнішню мотивацію. Якщо просто так винести сміття дітям в лом, то за 5 ‘вейлів’ ще якось можна). Цікаво же на що вони здатні за гроші ;).

У проектній роботі багато переваг: практичність, наочність, спілкування з командою. Але найбільше мені хочеться розворушити підлітків на нетипові дії. Їм властиво обмежуватись лише формальною навчальною частиною: посидів на уроці, зробив дз і молодець. А мені важливо залучати народ у корисну діяльність, із якої може колись вилупиться громадська свідомість.

Аліна Туз голова КІТЕРРИ, сертифікований тьютор, ведуча проектів, куратор старшої школи, вчителька англійської

alina_tuz_2017

Аліна Туз

English Preintermediate and Beginners groups

julia_gregul.fw

Юлія Грегуль

математика

 

Я пропрацювала близько 15 років у ВНЗ. Але в певний момент відчула, що хочу змін. Знаю, що це може бути важко, але викладачу треба змінювати життя і умови роботи, як тільки він відчув, що не хоче йти на роботу. Моє глибоке переконання, що неможна йти до дітей в такому стані.

Кітерра стала моїм перезавантаженням. Це місце вільне від заходів для галочки, нудних і нікому не потрібних зборів, де треба обов’язково виступити для протоколу і т.д. Тут є діти, математика і я -провідник між ними. І я з радістю кожен день сюди прихожу. Радію, коли діти кажуть: “Це ж легко!”, підбадьорюю, коли їм важко, але я не втомлююсь щодня повторювати, що у них все вийде! … якщо вони докладуть зусиль 😉

Юлія Грегуль веде математику, раніше викладала ‘вишку’ в НТУУ’КПІ’)

Робота в альтернативних школах вимагає багато творчості та натхнення. І ця робота не терпить прокрастинації. Бо коли ти письменник, прокрастинація приведе до невиданих книг; а коли ти учитель, то наслідки страшніші – зламані долі.

Я завжди сама складаю контрольні своїм учням, бо готові – то шлак.

Скажімо, сьогодні склала таку вправу з мови: знайти та виправити помилки (прошу батьків моїх учнів не показувати цей текст їм).

  1. Самою популярною письменницею сучасності вважають Дж. Роулінг. Найвеликої слави їй приніс «Гаррі Поттер» та вигаданий авторкою Гогвардс. А ще Дж. Роулінг є однією з найбільш багатших письменників наших днів.
  2. Стівен Кінґ є найбільш відомішим автором у стилі жаху та трилеру. Його вважають самим продуктивним письменником сучасності: щороку він видає у середньому по дві книги, і нині його бібліографія нараховує понад двісті книг. Також Кінґ є найпривабливим автором для кінорежисерів: багато його книг було екранізовано.

Алла веде літературу та українську мову у КІТЕРРІ, вчителює також у альтернативній школі Соняшник, виборола перше місце Книжкового спільнокошту і видала дитячу книжечку ‘Баранчик Ву’, виховує сина Лук’яна.

alla_kolbovska.fw

Алла Колбовська

література та мова

nessen_2017_oval

Ірина Нессен

Історія

 Ми зазвичай не замислюємося над тим, що все має свою історію – математика, шахи, письменство – абсолютно все… Адже історія ніби панорамний показ життя людей у часі і просторі. Тому, щоб не робили ми в Кітеррі під час уроків історії – чи малювали піктограми або картографічні схеми, чи складали чайнворди й кросворди, творили сенкани до образів історичних осіб – завжди подорожували у новий світ, який дивував і збагачував. І сьогодні, підійшовши до завершення навчального року, раптом зрозуміли, що непомітно подорослішали і змінилися на краще.

Ірина Іванівна – етнолог, кандидат історичних наук, викладає в Інституті Декоративно-прикладного мистецтва ім. Бойчука, любить давати домашки на пошук інформації та презентацію улюбленої теми )


Тут можна бути собою, як вчителям так і дітям

Вікторія Черкасова вчителювала в державній школі, готує дітей до ЗНО з математики, пише книгу для підлітків про закони грошей

viktoria

Вікторія Черкасова

математика

Ira_Біо

Ірина Гой

хімія, біологія

Викладання в Кітеррі – важлива місія мого життя. Звичайно, кожна людина повинна знати всі хімічні елементи та всі-всі кісточки свого тіла!!! Жартую… Головна моя задача навчити моїх учнів (моїх друзів) всього однієї функції- вчитися. Як це зробити? Полюбити те, що ти робиш, експресувати зацікавленість та правдиві почуття перед ними, бути чесним, справедливим, бути, як вони. Повір, хімія і біологія – предмети, які пояснюють саме життя… Ми не вивчаємо факти та правила, ми вивчаємо самих себе!

Ірина випускниця нейрофізіології в КНУ ім. Шевченка. У КІТЕРРІ веде біологію та хімію, Наприклад, бере участь у проекті Latrax, українській науковій розробці присторю проти епілептичних нападів, читає популярні лекції з нейробіології.

Найцінніше в Кітеррі...

Микола працює репетитором з фізики та математики, веде уроки шахів в проекті Школа Радості, очолює впровадження он-лайн класу Edmodo в Кітеррі, а влітку є гідом клубу мандрівників “Вездеход”

Тут не легко ні дітям, ні вчителям, але тут добре і дітям, і вчителям

Зробити вивчення фізики і математики достатньо цікавим, наочним, зрозумілим – такою вважаю свою місію, як викладача. На уроках фізики намагаюсь якомога більше демонструвати фізичні явища, використовуючи різноманітне приладдя, проводячи практичні заняття, часто дивимось відео тощо. Шлях складний. В теорії все працює, на практиці зустрічаєш багато підводних каменів. Добре, коли в тебе, як вчителя, є можливість змінювати методи, обговорювати і реалізовувати свіжі ідеї. Добре, коли колеги власним досвідом підказують, що працює. Підтримують. Радісно, коли учні після уроку затримуються і з’ясовують щось із матеріалу уроку, що зацікавило.

 

Кітерра для мене – по-перше, гнучкий, відкритий простір для вчительських ініціатив. Я маю можливість вільно експериментувати, шукати найкращі варіанти подачі матеріалу, співпраці з учнями. Пропоную свої ідеї, щодо організації процесу в цілому, і знаю, що вони будуть і почуті, і, зазвичай, прийняті, або ж, принаймні, обговорені. Шукаючи вірні педагогічні шляхи, наступаю на граблі, – і отримую не тільки корисний урок, але й підтримку друзів-колег. Всі ми прагнемо (і докладаємо зусиль) ставати краще в нашій справі, – відвідуємо тренінги, використовуємо гейміфікацію, інші методики тощо. І важливо, що ми всі залюбки ділимося своїми надбаннями, методами, педагогічними здобутками.

 

А по-друге, Кітерра – це відкриті, вільні діти. В більшості учнів з кожним місяцем розкривається бажання навчатися, зростає свідомість, хоч і не так швидко, як бажалося б. Окрім зусиль вчителів, цьому сприяє помірна кількість дітей в класах (до 12 людей) і наш відхід від оцінювання як інструменту заохочення, а часто і взагалі відмова від оцінювання. В цих дітях повільно, але все ж відбувається процес переосмислення мотивів навчання. Оцінювання залишається важливим для них, але вже поступається місцем усвідомленій зацікавленості. Тут не легко ні дітям, ні вчителям. Але тут добре і дітям, і вчителям.

manko

Микола Манько

фізика

afanasieva_bio6

Катерина Афанасьева

біологія, 9 клас

Найбільший виклик, найбільша вдача, найбільша честь для будь-якого вчителя – зацікавити дітей у тому, що цікаво тобі. А якщо це справжні самородки-шестикласники із купою питань, здивувань, вражень – це ще і величезне задоволення! В цьому сенсі викладати біологію легко – вона квітне, повзає, розвивається довкола нас. І найважливіше зробити її, цю біологію, максимально наближеною до життя, не абстрактним шкільним предметом із купою складних слів і понять.   Для цього ми в КІТЕРРІ розважаємося «по повній» – пророщуємо насіння в пробірках; спостерігаємо в мікроскоп за грибами, що створюють нам різноманітні сири і  хліб; вчимося розпізнавати рослини, які бачимо щодня у місті, чи у лісі, чи у бабці на городі; самостійно готуємо мікроскопічні препарати клітин рослин… Всього і не перерахуєш!

Катерина кандидат біологічних наук, викладач кафедри генетики Шевченківського Університету, приносить в Кітерру ДНК в пробірці, сир дорблю з пліснявою )

Чесно кажучи, я не мав досвіду роботи з дітьми до Кітерри. Однак на першому занятті в мене повірили і дітям сподобалося. Думаю, найголовніше в роботі з дітьми – справжній інтерес. Коли вчитель відкритий і чесний, діти не виставляють емоційних кордонів, які найчастіше всього блокують навчанню.

В географії є купа речей, якими цікавляться діти. А Кітерра дає змогу відповідати на питання, а не йти за шаблоном «сьогодні тема №1, а завтра тема № 2». Коли вчитель друг, навчання це захоплюючий, а не механічний процес.

Євгеній працює на курсах підготовки до ЗНО MBA Strategy, зайнятий в Українському гідрометеорологічному інституті, пише дипломну роботу, любить опитування з м*ячиком )

evgen_stepura

Степура Євген

географія

violetta.fw

Віолетта Днепровська

English

Працювати в Кітеррі – і виклик, і величезне задоволення. Я, як вчитель, маю свободу обирати матеріали для уроків відповідно до теми і потреб підлітків, з якими працюю. З іншого боку, я маю змогу присвятити стільки часу, скільки необхідно для розвитку тих чи інших навичок дітей, а не гнати матеріал за програмою. 

Я маю дуже вдячну і творчу аудиторію, яка залюбки готує різноманітні проекти і презентації, тож ми не обмежені шкільним підручником. Насправді його взагалі немає. Натомість є сучасний, вдало підібраний підручник саме для їх віку і рівня володіння англійською мовою – Focus видавництва Pearson. 

На уроках ми маємо змогу обговорювати те, що цікаво саме підліткам, гратися і з вокабуляром, і з граматикою. Створити простір для гри, створити ситуації, про які дітям цікаво говорити, писати, розповідати іноземною мовою – ось в чому я бачу своє завдання. І найприємніше почути наприкінці уроку – “Як? Урок вже закінчився?” 

Втім, непомітно самі для себе, вони вчаться і вдосконалюються, про що свідчать підсумкові тести за розділами. І наостанок, в групах Кітерри, з якими я працюю, панує взаємоповага і взаємопідтримка, і завдяки цьому peer-to-peer teaching відбувається природньо, а це вартує багато)

Віолетта Днепровська, ESL teacher, закінчила лінгвістику в КНУ ім. Шевченка

Ніколи не думала, що робота може бути не тягарем, а задоволенням! Коли стою у центрі класу, розповідаю учням щось таке, чого вони ще не знали, або навіть не чули, і бачу їх зацікавлені очі, то розумію, що ти знаходжуся у правильному місці!

Викладання завжди пов’язане з саморозвитком, а робота з дітьми – з опануванням нових ролей (психолог, подруга-жилетка, а інколи навіть і тамада), тому бути викладачем – це круто! А тим паче, викладачем англійської мови!

Дякую Кітеррі за можливість виходити за рамки академічних занять та розповідати учням про те, що їм дійсно цікаво та корисно, за можливість бути собою!

Валерія Лисогоря, вчителька англійської, працює також на курсах ZNO.ua

valery.fw

Валерія Лисогоря

English